Integrisana funkcija GPS praćenja za logistiku budućnosti u oblasti transporta
Kako preduzeće Spedition Schwarz uspeva da višestruko poveća kvalitet svojih usluga sa samo jednim interfejsom
Kako možemo da prenesemo podatke o lokaciji kamiona kratkoročno angažovanih transportnih partnera u sopstveni TMS (sistem za upravljanje transportom)? Ovo pitanje je veliko preduzeće i član ELVIS-a, firma Spedition Schwarz, postavila ponuđaču najveće transportne platforme u Evropi, TimoCom-u. Zajedno sa firmom Arvato Systems, međunarodno aktivnim preduzećem u oblasti IT usluga, TimoCom je razvio ne samo rešenje za ovaj posebni slučaj, već za ključni problem današnje transportne logistike. Rezultat je interfejs koji omogućava da se u svako doba dobiju i obrade GPS podaci od angažovanih pružalaca transportnih usluga - i da se na taj način poveća kvalitet usluga i zadovoljstvo klijenata transportnim uslugama.
U čemu je bio izazov?
Preduzeće Spedition Schwarz obavlja 80 odsto od svojih godišnjih 80.000 transporta sa sopstvenim voznim parkom od 250 kamiona, a za preostalih 20 odsto angažuje transportne partnere sa TimoCom-ove platforme. Za do 350 tura dnevno u danima kad ima najviše posla ovo preduzeće angažuje preko platforme kratkoročno i do 100 dodatnih izvršilaca usluga. Za razliku od sopstvenih kamiona, ovi transportni partneri koriste različite ponuđače telematskih sistema, koji prenose podatke u različitim formatima. Integrisanje brojnih interfejsova bilo bi ekstremno skupo i zahtevalo bi puno rada. Ali upravo su te informacije od ključnog značaja za preduzeće Spedition Schwarz, jer mu omogućuju da prati transporte:
„Isto kao i kod naših vozila, želimo da uvrstimo i podatke o lokacijama naših transportnih partnera u naš TMS, kako bismo tako mogli da izračunamo i vreme njihovog dolaska. Tačnije rečeno, za nas je izuzetno važno da rano prepoznamo odstupanja, pošto se u takvim trenucima još uvek mogu preduzeti odgovarajuće protivmere. Ako to nije moguće, onda makar klijentima možemo na jedan proaktivan način da objasnimo potencijalno kašnjenje“, objašnjava Oliver Oker, prokurista i menadžer zadužen za velike klijente u preduzeću Spedition Schwarz.
Kako je taj izazov rešen?
Želja klijenata preduzeća Spedition Schwarz bila je pravi izazov za Luizu Tenes i Filipa Šmita, menadžere za proizvode u TimoComu. Već od uvođenja funkcije praćenja u 2013. godini, TimoCom je postao i čvorište za podatke o lokacijama vozila korisnika platforme. Ovo je postignuto povezivanjem više od 230 ponuđača telematskih sistema. Kako bi preduzeće Spedition Schwarz moglo da obrađuje podatke o lokaciji transportnih partnera, TimoCom je razvio interfejs preko kog drugi sistemi mogu da pristupe GPS podacima i da preuzmu iste u jedinstvenom formatu. U ovom okviru je preduzeće Arvato Systems, koje je ponudilo rešenje, dalje razvilo ekstenziju za upravljanje transportom koju koristi i preduzeće Spedition Schwarz: best4log-x. „Naš primarni cilj je da pružimo podršku klijentima u njihovom svakodnevnom poslovanju. Sa našim partnerom u ovom pilot poduhvatu, firmom Spedition Schwarz, kao i sa njihovim stručnjacima za IT, preduzećem Arvato Systems, uspeli smo da pokrenemo željeni interfejs u roku od mesec dana. Svi su bili veoma otvoreni, sve je proteklo besprekorno“, objašnjava Luize Tenes iz TimoComa. I Arvato Systems vidi u realizaciji novog interfejsa veliku dodatnu vrednost: „Zahvaljujući GPS interfejsu koji ostvaruje vezu sa TimoCom-om uspeli smo da unapredimo TMS za firmu Spedition Schwarz i da još bolje podržimo digitalne radne tokove“, objašnjava Dirk Tigler, menadžer za velike klijente u firmi Arvato Systems.
Kakva je korist ostvarena?
„Ranije smo pružaoce usluga transporta koji koriste drugačije sisteme od naših morali da nazovemo telefonom i upitamo za status pošiljke i sve informacije smo unosili ručno u TMS. To oduzima puno vremena, a ni podaci nisu uvek bili 100% pouzdani“, priča Oliver Oker. To potvrđuje i Filip Šmit: „Dok god su za razmenu podataka potrebni i manuelni koraci, ceo proces je ne samo skuplji, pošto oduzima više vremena, već je i podložniji greškama.“
Zahvaljujući GPS interfejsu, firma Spedition Schwarz sada automatski može da vidi da li transportni partner kasni i može onda direktno da obavesti klijente. Korišćenjem ovog interfejsa, firma Spedition Schwarz može da uštedi dosta vremena, i to kod čak do 100 kamiona dnevno, koliko ih angažuje dodatno preko TimoComa. „Najvažnije je međutim što je porastao nivo poverenja i zadovoljstva kod naših klijenata“, raduje se Oker.
Zaključak: Primer iz primene utire put i za druge korisnike platforme
Preduslov za korišćenje interfejsa je rešenje za praćenje TC eMap®, , koje je stavljeno besplatno na raspolaganje svim korisnicima TimoComa. Čak i manja preduzeća poboljšavaju time svoju konkurentnost, što potvrđuje i Oliver Oker: „Izuzetno je lako dobiti odobrenje za korišćenje funkcije praćenja kod TimoCom-a. A efekat je ogroman! Time odmah ulivam više poverenja i delujem kao pouzdan transportni partner. Osim toga, ne sme se zaboraviti da praćenje pre svega štiti od krađe tovara.“
GPS interfejs do TimoCom-a sada je na raspolaganju i drugim zainteresovanim klijentima. „Interfejs funkcioniše kao neka vrsta univerzalnog utikača pomoću kog brzo i jednostavno možete da povežete sopstveni sistem“, objašnjava Tenes. Za transportnu branšu to znači da se pomoću interfejsa sada i kratke transportne veze mogu automatski pratiti digitalnim putem. Ovo opet pomaže i nalogoprimcima kao i nalogodavcima transporta da postignu veći nivo transparentnosti, kvaliteta i sigurnosti na tržištu direktne trgovine.