Nova godina, nova sreća: 7 saveta za uspešan početak nove poslovne godine
Sprovedite svoje dobre namere u delo
Zdravija ishrana, više sporta ili manje vremena sa pametnim telefonima: tipični novogodišnji planovi koje valjda svako poznaje. Za privrednike se pored ličnog nivoa postavlja pitanje: Šta se može optimizovati u novoj godini? Uz sledećih 7 saveta uspešnom početku nove godine više ništa ne stoji na putu.
Posebno oblast logistike često u sebi krije veliki potencijal. Sveobuhvatna i fleksibilna ponuda TIMOCOM-a ovde može biti ključ uspeha.
1. Hajde da analiziramo prethodnu godinu
Kako bi se uspešno započela nova godina, ima smisla još jednom analizirati prethodnu godinu. Analiza uspeha i neuspeha prošle poslovne godine može otkriti koje mere su donele uspeh, a koje zapravo ne. Pored generalnog razvoja preduzeća trebalo bi da bacite pogled i na promene u okviru branše i među klijentima. Kao rezultat ćete dobiti sveobuhvatnu sliku trenutne situacije. To polaže temelj Vašem uspešnom početku godine. Sledeći TIMOCOM blog Vam daje odgovarajuće impulse za Vašu optimizaciju procesa.
2. Postavite realistične ciljeve
Iskustva iz prošle godine nam pomažu da postavimo čvrste ciljeve za novu godinu. Formulišite ih što je moguće preciznije. Primer za to: „Želimo da povećamo naš promet za …%.“ Ova preciznost je važna jer se inače kasnije teško može shvatiti da li su ciljevi zaista dostignuti.
Orijentacija na aktuelne brojeve pri tom pomaže da se ciljevi drže u realnim okvirima. Pri tom bi trebalo da obratite pažnju na to koje mere su potrebne da bi se cilj dostigao.
3. Koncentrišite se na bitno
Za uspešno sprovođenje nove strategije od pomoći je stavljanje fokusa na bitno. Pitanja kao što su „U koje teme ulažem većinu vremena?“ ili „Šta moje preduzeće pokreće napred?“ Vam pomažu da konkretizujete strateške ideje. Možete da identifikujete projekte koji donose malu korist i da ih na kraju napustite. Tako se mogu bolje koristiti dragoceni resursi kao što su vreme, budžet ili zaposleni.
4. Uštedite vreme efikasnim rešenjima
Zahvaljujući digitalizaciji danas postoji mogućnost pojednostavljenja vremenski zahtevnih radnih procesa. Ovde bi trebalo da razmislite koji zadaci se mogu brže i jednostavnije savladati korišćenjem nekog softvera. Tržište ovde nudi mnoštvo efikasnih aplikacija za sve oblasti u preduzeću - od proizvodnih kalkulacija, preko nabavke do marketinga ili kadrovskog odeljenja.
Da li Vam, na primer, radno zahtevni transportni procesi troše vreme i strpljenje? Smart Logistics System TIMOCOM-a Vam nudi mogućnost da svojim transportnim procesima upravljate digitalno i na zadovoljstvo korisnika. Korišćenje faksa i excela kao i prekidi u komunikaciji između različitih sistema se mogu izbeći uz pomoć TIMOCOM-ovih interfejsa Berza tereta, Transportni nalozi i Praćenje.
Uz pomoć sistema pametne logistike sve korake od inicijative, preko izdavanja narudžbine do obavljanja transporta možete obaviti digitalno i centralno u jednom jedinom sistemu. Najbolje se u to uverite sami. Testirajte Smart Logistics System i profitirajte odmah od digitalnih aplikacija.
5. Obratite pažnju na trendove
Stalno nastaju novi megatrendovi koji održivo oblikuju kako društvo tako i privredu. Njih definiše Institut budućnosti, koordinacioni centar za istraživanje trendova i budućnosti. Suprotno kratkoročnim novinama oni opstaju decenijama. U aktuelne trendove spadaju između ostalog teme globalizacija, povezivanje i neoekologija.
Zbog njihove velike relevantnosti preduzeća bi trebalo da se dovoljno pozabave megatrendovima. Tako možete prepoznati rizike i izazove i nakon toga prema tome usmeriti strategiju svog preduzeća.
6. Optimizujte svoj nastup na tržištu
Može biti teško dokučiti na koji način neka pojedinačna mera utiče na uspeh preduzeća.
Od pomoći je ako se pojedinačne mere analiziraju: Koji pristupi su privikli posebno mnogo novih klijenata? Šta je u pojedinim kampanjama bilo dobro - šta se može poboljšati sledeći put? Analiza Vam pritom pomaže da crpite ideje za nove korake ili dalje razradite postojeće mere.
Takođe obratite pažnju na to koliko je Vaše preduzeće zaista bilo prisutno na tržištu. Na kraju krajeva klijenti mogu kupovati samo ako poznaju preduzeće ili ako ga mogu pronaći nakon kraće pretrage. To nije slučaj? U tom slučaju bi trebalo preispitati i prilagoditi postojeće marketinške mere.
7. Motivišite svoje zaposlene
Cenjeni zaposleni su srećni zaposleni. Pokažite zaposlenima i kolegama koliko su važni za preduzeće kako biste ojačali timski duh.
Osim toga ima smisla pronaći vremena za svakog pojedinačno kako bi se zajednički analizirao rad prošle godine i dogovorili ciljevi za novu godinu. Odlučujući momenat koji vodi ka znatno boljim rezultatima rada. Jer samo ako poznaju očekivanja, Vaši zaposleni mogu postići svoje ciljeve.
Perfektno spremni u novu godinu
Sa ispravnim stavom, pozitivnim pristupom i pravim alatima možete već na početku godine postaviti skretnice za uspešan start u novu poslovnu godinu.
I mislite na to: Vreme je Vaš najvažniji resurs, stoga ga koristite efikasno. Korišćenje digitalnih rešenja Vam pri tom može pomoći da komprimujete vremenski zahtevne radne procese i tako oslobodite kapacitete za druge teme, npr. Vaše strategije, nove pristupe bazirane na trendovima ili Vaše zaposlene.
Upravo oblast logistike krije u sebi veliki potencijal za uštedu vremena. Smart Logistics System TIMOCOM-a doprinosi da se Vaši celokupni transportni procesi odvijaju brzo i efikasno. Sa TIMOCOM-om zadržavate kontrolu nad statusom pošiljke, možete dodeliti naloge u roku od nekoliko minuta i digitalno ih obraditi. Osim toga zahvaljujući partnerstvu sa JITpay garantovano je pouzdano i sigurno plaćanje.
Učinite sada prvi korak i uđite dobro pripremljeni u novu godinu u neobavezujućem testu: