Pet saveta: Kako da logistika postane konkurentska prednost za industriju i trgovinu
Veća lojalnost kupaca i veći prihodi zahvaljujući logističkim uslugama
Mnoge industrijske i trgovinske kompanije logistiku i dalje smatraju za nužno zlo u proizvodnom ciklusu. Međutim, oni koji je shvate kao mogućnost obećanja usluge, mogu da se dugoročno izdvoje od konkurencije.
Ukoliko industrijske i trgovinske kompanije efikasno primene sve mogućnosti koje im pruža logistička branša, one im mogu pomoći u realizaciji obećanih isporuka za kupce, kao i u tome da se pozicioniraju kao pouzdani partneri. Jedan od načina promene paradigme, koji je već stigao u svet robe široke potrošnje, mogli smo da vidimo i kroz fenomen „unboxing“-a (raspakivanja). On je pokazao da je proces pametne, održive isporuke i pakovanja bez stresa već dugo sastavni deo pozitivnog utiska o brendu. Kao deo efikasnog lanca snabdevanja, logistika takođe ima potencijal za promenu čitavih sektora, pa čak i već uspostavljenih oblika ponašanja pri kupovini. Razlozi su očigledni: Udobnost, izbor i brzina postaju sve važniji za kupce.
Želite da optimizujete svoje transportne procese i tako povećate svoju konkurentnost? Naša Bela knjiga bi u tome mogla da vam pomogne:
CTA: Pretvorite logističke usluge u konkurentsku prednost! (https://www.timocom.de/wp-transportprozess/download)
H2: Logistika - obećanje usluge
Uključivanjem elektronske trgovine u oblast robe široke potrošnje, nastale su kompanije sa novim lancima isporuke, koji povećavaju očekivanja potrošača u pogledu usluga. Aktuelni primeri za to su servis za dostavu pića „Flaschenpost“ ili proizvođač dušeka „Bett1.de“. Ove dve kompanije su preokrenule cele sektore sa samo jednim obećanjem logističkih usluga. Kupci kod njih mogu da tačno u minut saznaju kada i ko će isporučiti robu, kao i gde se trenutno nalazi vozač - jednostavno naručeno, optimalno upakovano i isporučeno tačno na vreme. Ovako prikupljeni korisnički podaci omogućavaju optimizaciju procesa isporuke i skladištenja za samu kompaniju, jer se pikovi, proizvodi i količine mogu bolje isplanirati na osnovu empirijskih podataka. Lanci snabdevanja više nisu samo trošak - njihovo funkcionisanje moguće je postaviti kao deo ciljeva i strategije razvoja brenda, a značajno je da budu dinamični i da se prilagođavaju promenama na tržištu.
H2: Držanje obećanja, osiguranje lojalnosti kupaca, povećanje prihoda: Pet saveta
Pod logistikom se obično podrazumeva tržišno orijentisano, integrisano planiranje, oblikovanje, odvijanje i kontrola protoka robe i pratećeg toka informacija. Ukoliko se logistika shvati kao usluga, a obećanje kao neometano odvijanje procesa, onda je neophodno optimizovati područja kvaliteta, vremena i troškova u skladu sa obećanjem o pružanju usluge. Efekti bi tada bili posebno primetni u oblasti prodaje, kod obezbeđivanja lojalnosti postojećih i sticanja novih kupaca.
Na osnovu ovih pretpostavki, pripremili smo vam sledećih pet saveta:
- Dostupnost:
Činjenica da kupac ima jednostavan pristup proizvodu ili usluzi, često je od presudnog značaja za uspeh. Trgovinske kompanije to mogu da obezbede kupcima na licu mesta, u svojim prodavnicama ili preko prodajnih partnera, a takođe i putem internet prodavnica. Ukoliko trgovci i proizvođači obezbeđuju i regionalnu prisutnost, onda se dostupnost dodatno povećava, a kupci tako lakše dolaze do željenih proizvoda. - Transparentnost
Oni koji pruže uvid i relevantne osnovne informacije o skladištenju, prevozu ili statusu isporuke, postupaju na savremen način. Korišćenje novih tehnologija sa ciljem obezbeđivanja transparentnosti može da osigura poverenje i lojalnost partnera i kupaca. Ono takođe može da pomogne u povećanju efikasnosti procesa i usluga za sve učesnike u procesu. - Poreklo robe:
Informacije o poreklu robe sve češće su u fokusu potrošača! Bilo da je reč o održivom uzgoju, proizvodnji koja štedi resurse, CO2 neutralnim pošiljkama ili ekološki prihvatljivoj ambalaži - održivost sve više utiče na odluke o kupovini. Reklamiranjem ovih atributa ili obeležavanjem robe odgovarajućim žigovima ili sertifikatima, kupcima se pruža podrška u potrazi za takvim proizvodima. - Vidljivost:
Za industriju i trgovinu logistika bi sama po sebi mogla da bude usluga sa dodatom vrednošću, koju konkurenti ne nude. Isticanje ove dodate vrednosti u komunikaciji - kao prednost ponude osnovne delatnosti, moglo bi da značajno doprinese uspehu, kao u slučaju kompanija „Flaschenpost“ i „Bett1.de“. Sekundarna stvar poput logistike može da se pretvori u argument u korist kupovine, kada su kupci zainteresovani za vaš proizvod. - Diferencijacija:
Primer diferencijacije je ponuda alternativnih usluga dostave po različitim cenama. To se često može uočiti u veb prodavnicama u B2C području. Trgovci tako mogu da istovremeno odgovore na različite želje potrošača, među kojima neki preferiraju brzu, sigurnu ili ekološki prihvatljivu dostavu. Zahtevi za kvalitetom industrijskih i trgovinskih kompanija s jedne strane i krajnjih potrošača sa druge strane, u ovom slučaju su usaglašeni.
Bilo da kompanije pružaju podršku kupcima u savladavanju složenih logističkih procesa ili žele da nadograde svoju logistiku obećanjem usluge - sa digitalnim rešenjima i dodatnim uslugama, možete da ponudite i dodatu vrednost! Ono što je pri tome ključno, jeste da digitalna podrška bude usmerena na povećanje efikasnosti, odnosno da pomaže u smanjenju troškova i boljem upravljanju resursima.
Bela knjiga kompanije TIMOCOM pruža vam dobar pregled transportnog procesa, kao dela lanca snabdevanja. Upotrebite je kao praktični priručnik, kako biste odredili na kojim tačkama možete unaprediti svoju transportnu logistiku u korist svojih kupaca!