Logističko znanje 30.05.2025
3

Kako podneti zahtev za odštetu u slučaju štete ili gubitka tereta?

SR Kako podneti zahtev za odštetu u slučaju štete ili gubitka tereta

U svetu transporta, čak i uz najbolje planiranje, ponekad dolazi do neočekivanih situacija poput oštećenja ili gubitka robe. Kako biste zaštitili svoje poslovanje i umanjili finansijske gubitke, važno je znati kako pravilno podneti odštetni zahtev. Brza i ispravna reakcija ključ je za uspešno ostvarivanje prava na osiguranje tereta.

Kada podneti odštetni zahtev?

Odštetni zahtev treba podneti odmah čim primetite:

  • Štetu na teretu tokom utovara, prevoza ili istovara.
  • Delimičan ili potpuni gubitak tereta.
  • Kašnjenje u isporuci koje je izazvalo finansijsku štetu primaocu.

Pravovremena reakcija često je ključna, jer mnoge police osiguranja tereta imaju stroge rokove za prijavu štete.

Koraci za podnošenje odštetnog zahteva

  1. Zaustavite dalju štetu
    Ako je moguće, odmah zaustavite sve radnje koje bi mogle pogoršati postojeću štetu.
  2. Prikupite dokaze
    Fotografirajte štetu na teretu, sačuvajte ambalažu i dokumentujte sve nepravilnosti. Zapišite datum, vreme i okolnosti događaja.
  3. Obavestite osiguravajuću kuću
    Što pre kontaktirajte svog osiguravača i obavestite ih o incidentu. Neki zahtevaju obaveštavanje u roku od 24 ili 48 sati od nastanka štete.
  4. Pripremite dokumentaciju
    Uz odštetni zahtev, obično je potrebno priložiti:
  • Teretnicu (CMR)
  • Fakturu za robu
  • Izveštaj o šteti
  • Fotografije i zapisnike sa mesta događaja
  • Potvrdu o pregledu tereta (ako postoji)
  1. Podnošenje zahteva
    Popunite obrazac za odštetni zahtev koji vam dostavi osiguravač i priložite svu potrebnu dokumentaciju. Pošaljite ga preporučenom poštom ili putem e-maila, u skladu sa uputstvima osiguravača.
  2. Komunikacija i praćenje
    Redovno komunicirajte sa osiguravajućom kućom kako biste proverili status obrade zahteva i, ako je potrebno, dostavili dodatne informacije.

Na šta posebno obratiti pažnju?

  • Rokovi za prijavu štete: Ne propustite zakonski ili ugovorni rok za podnošenje zahteva.
  • Ispravno popunjena dokumentacija: Nepotpuni odštetni zahtevi mogu usporiti ili onemogućiti isplatu.
  • Uslovi police: Proverite uslove vašeg osiguranja tereta kako biste znali koja oštećenja i gubici su pokriveni, a koja nisu.

Kako TIMOCOM platforma može pomoći?

Korišćenjem TIMOCOM platforme, prevoznici imaju dodatnu sigurnost u poslovanju. Integracija sa partnerom SCHUNCK GROUP omogućava brzo i jednostavno sklapanje osiguranja tereta za svaki pojedinačni prevoz, uz minimalan administrativni napor. U slučaju štete na teretu, klijenti TIMOCOM-a imaju pristup pojednostavljenim procedurama i brzoj podršci za podnošenje odštetnih zahteva – sve putem integrisanih funkcija platforme.

Međunarodna naplata potraživanja – dodatna sigurnost u poslovanju

Vredno je imati na umu i mogućnost međunarodne naplate potraživanja u slučaju da dođe do problema sa plaćanjem – i to sve u okviru TIMOCOM platforme.

Međunarodna naplata potraživanja predstavlja pouzdanog partnera u upravljanju potraživanjima i nudi podršku na čak 27 jezika. U slučaju kašnjenja u plaćanju od strane vaših poslovnih partnera, možete se osloniti na stručan i posvećen tim za naplatu potraživanja. Vaša potraživanja biće rešena brzo, povoljno i vansudskim putem – čime se izbegavaju mogući sporovi. Profesionalan i korektan pristup obezbeđuje očuvanje poslovnih odnosa, uz istovremenu zaštitu Vaših finansijskih interesa.

Sigurnost i podrška u svakom koraku transportnog procesa

U logistici, svaka nepredviđena situacija može ozbiljno uticati na poslovanje. Zato je od suštinske važnosti znati kako reagovati u slučaju štete na teretu i na koji način pravilno podneti odštetni zahtev. TIMOCOM platforma pruža sveobuhvatnu podršku – od ugovaranja osiguranja do naplate potraživanja – kako bi vaši transportni procesi bili sigurniji, efikasniji i bez nepotrebnih rizika. Iskoristite sve pogodnosti koje TIMOCOM nudi i obezbedite sebi profesionalnog partnera u svakoj fazi transportnog poslovanja.

 

Možda bi Vas zanimalo i:

Keywords:

Postanite insajder u branši

Primajte redovno relevantne članke, dragocene stručne priloge i ekskluzivne izveštaje za korisnike!


Prijava za bilten

Pop-up image - Logistic
Želite li biti u toku s logistikom?

Prijavite se i primajte najnovije vesti direktno u svoj inbox.

do vrha