TIMOCOM 28.06.2021
4

Intervju sa TIMOCOM-ovim ekspertom: Zato bi trebalo da poznajete transportni proces

Philipp Schmidt, Strategic Product Manager FreightTech preduzeća TIMOCOM

Kao strateški Product Manager Philipp Schmidt je kod TIMOCOM-a odgovoran za dugoročnu orijentaciju Tržišta. On pri tom ne samo da prevodi želje klijenata u strategije već i kompleksne procese u jednostavne korake.

 

Osnov digitalizacije  transportne logistike

Transportni proces je definisan i redukovan na određene korake. Da li je pre toga postojalo drugačije razumevanje toga? Zašto je to bilo potrebno?

Philipp Schmidt: Transportna logistika je kompleksno okruženje. Ako se učesnicima postavi pitanje o ovom transportnom procesu, svaki put se dobije druga varijanta definicije. Ona, naravno, zavisi od individualnog stanovišta onoga kome se postavlja pitanje. Da li je to proizvodno preduzeće, vozač kamiona, špediter, magacinski radnik ili menadžer logistike. Ako svako od njih za sebe ide duboko u detalje, to dovodi do poteškoća u razumevenju i problema u usaglašavanju. Tipično sredstvo za ophođenje sa kompleksnošću je apstrahovanje. Pri tom se pojedinosti uopštavaju i delimično izostavljaju kako bi se omogućilo jednostavnije razumevanje.

U informatici često govorimo o „divide-and-conquer principu“. To znači: Uzmemo nešto veliko i kompleksno i rastavljamo ga na pojedinačne, pojednostavljene korake. Upravo to smo uradili sa našom definicijom transportnog procesa! Pojednostavljenim prikazom transporta učesnici ga mogu korak po korak usvojiti i razviti jedno za drugim efikasna (delimična) rešenja. Ovaj postupak pomaže pri izradi svih proizvoda i time je važna osnova za digitalizaciju.

Strukturisan pregled za mere optimizacije

Kako kao preduzetnik mogu profitirati od toga što poznajem pojedinačne korake transportnog procesa?

Philipp Schmidt: Kao prvo, time se stvara pregled. On sa svoje strane omogućuje da se strukturisano razmotre pojedinačne radnje. Tako se mogu optimizovati određene tačke i svesno doneti odluke. Na primer, da li i gde korišćenje softvera i pružalaca usluga ima smisla.

To nudimo mi u TIMOCOM-u:

Strukturisani pogled na transportni proces kako bi naši klijenti jasno razumeli šta im u kom koraku nudimo i šta ćemo im nuditi.

Koja rešenja nudi Tržište već danas kako bi se optimizovao transportni proces?

Philipp Schmidt: Širom Evrope smo sigurno poznati po koraku „uspostavljanje transporta“. Ovde dominira spot tržište. To je deo Tržišta sa kojim nas primarno povezuje transportna logistika. Osim toga našim klijentima već danas nudimo rešenja za povećanje efikasnosti u daljim koracima transportne logistike. Tako našom potpuno digitalnom razmenom transportnih naloga između ostalog uspešno eliminišemo ručno evidentiranje podataka. Osim toga omogućujemo jednostavnu razmenu GPS pozicija različitih ponuđača telematike. I sigurno se nećemo zaustaviti na tome, već ćemo konsekventno nuditi dalja rešenja duž transportnog procesa.

Digitalno umrežavanje učesnika, izbegavanje prekida medija

Šta interfejsi imaju sa tim i u koje procese i sisteme se mogu posebno dobro integrisati?

Philipp Schmidt: Interfejsi su jedan od načina pristupa TIMOCOM-u. Mi smo još davno prepoznali da mora biti moguće da se naše Tržište sa svojim aplikacijama integriše kod naših klijenata. Interfejsi opslužuju naše aplikacije na isti način kao što to čini veb korisnički interfejs našeg sistema.

To znači: Mi ćemo u budućnosti staviti na raspolaganje odgovarajuće interfejse za većinu naših aplikacija. Na taj način izvršilac može komunicirati direktno u sistemu nalogodavca – tako što će tamo, na primer, poslati transportni nalog ili vratiti informacije o statusu.

Što se tiče konkretnih primera za efikasnost interfejsa: Već mnogo godina nudimo posebno velikim klijentima mogućnost da ponude tereta iz svog sistema upravljanja transportnom (kratko TMS) automatski jednim klikom prenesu u Tržište TIMOCOM-a. I transportni nalozi se danas mogu isto tako poslati. Oni su isto tako pravno obavezujući kao pdf dokument koji se inače šalje e-poštom. Razlika: izvršilac ga može direktno uvesti u svoj TMS. Time se izbegava višestruko evidentiranje podataka i prekid medija – a efikasnost drastično raste.

U oblasti obavljanja transporta osim toga postoji mogućnost razmene GPS informacija. Sopstveni GPS signal se može deliti sa nalogodavcem. Tako on nakon toga može izračunati vreme dolaska ili regulisati dolaske na njegovu rampu.

Sveobuhvatna digitalizacija i jedinstveno shvatanje

Philipp Schmidt: Pre svega kako bi se govorilo jednim jedinstvenim jezikom i izgradilo jedinstveno shvatanje. Tržište je dovoljno kompleksno, zato iskoristimo mogućnost da ga nešto pojednostavimo. Sa moje tačke gledišta sveobuhvatna digitalizacija transportne logistike trenutno ne propada zbog nedostatka tehnologija, već mnogo više zbog nedostatka međusobnog razumevanja – npr. sistema. Jasno je da su individualni načini rada na mnogim mestima nezamenljivi. Ali: Na apstraktnom nivou iz toga uglavnom proizilaze isti koraci i radnje. Njih bismo trebali zajednički prikazati i pronaći digitalna rešenja. Tako se pomaže transportnoj logistici.

O ličnosti:

Philipp Schmidt je Strategic Product Manager u IT i FreightTech preduzeću TIMOCOM koje održava prvo Tržište u Evropi. Već tokom svog istraživačkog rada na Univerzitetu Duisburg-Essen on je prepoznao da u transportnoj logistici postoji velika potreba za sveobuhvatnim komunikacionim platformama – i realizovao inovativne projekte. Kod TIMOCOM-a poslovni informatičar prevodi želje kupaca za razvojem softvera i prati proizvode tokom celokupnog životnog ciklusa. Njegov generalni cilj je da razradi vizije proizvoda za Tržište i time unapredi sveobuhvatnu digitalizaciju evropske transportne logistike.

Postanite insajder u branši

Primajte redovno relevantne članke, dragocene stručne priloge i ekskluzivne izveštaje za korisnike!


Prijava za bilten

Pop-up image - Logistic
Da li želite da postanete stručnjak u logistici?

Od sada možete da primate naše uzbudljive vesti iz logistike putem e-mejla.  Budite jedna od kompanija koja će imati korist od naših obaveštenja.

do vrha