skip navigation
Transportno tržište 28.09.2020
4 Min.

Hrabrost za nišu: Kako da pronađem odgovarajuću nišu u logističkoj branši?

Uspeh sa nišom u logističkoj branši

U uspešnim logističkim preduzećima se najpre misli na poznate Big Player. Pritom se transportna branša u najvećem delu sastoji od malih i srednjih preduzeća. Za odgovarajuće pozicioniranje i opstanak na tržištu potrebni su pre svega kompetentnost, hrabrost i čuveno jedinstveno obeležje. To, na primer, može biti niša koja doživljava bum izvan javnosti koja se informiše preko masovnih medija.TIMOCOM predstavlja firme koje su za sebe otkrile poseban tržišni segment i sa njim su dugoročno uspešne.U ovom članku osnivač Timo Keunecke između ostalog otkriva kako je u roku od godinu dana stigao do voznog parka od pet kamiona i može da zaposli osam stalnih radnika.

Miks usluga to omogućuje: Kako se od poljoprivrednika postaje prevoznik

Kao školovani poljoprivrednik Timo Keunecke je uvek imao afiniteta za kipere Tako je nakon usavršavanja za komercijalistu radio kao dispečer poljoprivrednih transporta rasutog tereta kao što su kukuruz i repa za jednu špeditersku firmu. Pošto je posao sa poljoprivrednim proizvodima veoma sezonski uslovljen, Keunecke je brzo stajao pred izazovom, da pronađe alternativne terete: „U zavisnosti od vremenskih prilika žetva kukuruza može biti različita. U tom slučaju kamioni stoje prazni i moraju se utovariti.“ Zahvaljujući savetima jednog kolege špeditera Keunecke je tražio nove nalogodavce iz industrije i trgovine preko berze tereta TIMOCOM-a i brzo ih je pronašao.

Planiranje tura u skladu sa tokovima robe

„U nekom momentu sam upoznao tokove robe kipera i znao sam da se redovno prevozi iz regiona A u region B.“ Na taj način je plan da postane samostalan uz pomoć sopstvenog logističkog preduzeća za rasuti teret postajao sve ostvariviji. Tako se tada dvadesetosmogodišnjak 2017. godine osmelio na taj korak i zajedno sa svojim ocem, takođe vozačem, i jednim vozilom osnovao Keunecke Transporte GmbH. U toku jedne godine dubl otac-sin je povećao vozni park na tri nova i tri polovna kamiona i proširio tim na osam stalno zaposlenih. „Sami smo sastavljali ture, pronalazili odgovarajuće nalogodavce tako smo bili u stanju da u potpunosti iskoristimo kamione“, objašnjava Keunecke.

Fleksibilna strategija niše protiv korona krize

Pored poljoprivrednih proizvoda koji se transportuju tegljačima Keunecke je svoje glavno težište proširio i na komunalni otpad kao što je mulj iz postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda i otpad iz proizvodnje iz automobilske industrije. Nakon izolacije uslovljene koronom mladi preduzetnik je morao ostati fleksibilan i kratkoročno pronaći druge transportne niše: „Mesec i po dana je bilo veoma teško za nas. Pogoni automobilske industrije su bili obustavili rad. Sa našim voznim kontejnerima smo ponovo prešli na transport betona.“ Trenutno se situacija na tržištu normalizovala i logistički posao raste. „Ako smo za nekog klijenta vozili bezbroj puta, ponude direktno iz sistema dolaze kod nas digitalno.“

Umrežavanje i kadrovska politika kao faktori uspeha

Prema mišljenju Keuneckea u strategiju uspeha spada i to da se dodatno uz izabranu nišu stalno ostane fleksibilan kako bi se moglo reagovati na sezonska kolebanja ili u slučaju lomova kao što je kriza izazvana koronom. U dve teze sažima zašto baš njegovom preduzeću ide tako dobro: dobri kadrovi i dobri uslovi rada. Vozači firme Keunecke Transporte GmbH rade od ponedeljka do petka u smenama i svakog dana su ponovo kod kuće. Ako neko želi da vozi i vikendom, to je uvek moguće. Keunecke neguje kolegijalan odnos i sa partnerima na tržištu: „Često doživljavam da jedni drugima međusobno nabacujemo odgovarajuće poslove. Konkurencija zapravo postoji samo oko vozača. Ali tu se svako preduzeće mora pobrinuti za prijatnu radnu atmosferu.“

Pozitivan pogled u budućnost

Na pitanje kako ocenjuje svoju budućnost u logistici, mladi preduzetnik odgovara iznenađujuće optimistično: „Veoma ružičasto. Za tri godine moglo bi se stići do deset do 15 kamiona. Možda šleperi sa dve prikolice, niske platforme. Videćemo.“

Sažeti Keunecke recept uspeha za imitaciju:

  1. Prepoznavanje i razvoj sopstvenih prednosti i resursa
  2. Korišćenje digitalnog umrežavanja logističkih preduzeća
  3. Prilagođavanje usluga situaciji na tržištu
  4. Stavljanje fokusa na korektnu i kolegijalnu kadrovsku politiku
  5. I ne zaboraviti: ostati pozitivan i razmišljati u pravcu rešenja

Prijava za bilten

Sva polja sa oznakom '*' su obavezna i molimo Vas da ih popunite.

Slanjem formulara za registraciju potvrđujete da ste upoznati sa našim Smernicama o zaštiti podataka.

Prijava za bilten:


Vaše lične podatke (adresa e-pošte, ime i prezime) TIMOSOFT GmbH prosleđuje radi slanja informacija e-poštom banci podataka sC-Networks GmbH (Registarski sud: Okružni sud Minhen, registrski broj: HRB 14 65 73), Enzianstr. 2, 82319 Starnberg. SC-Networks GmbH podleže Saveznom zakonu o zaštiti podataka, kao i uputstvima TIMOCOM GmbH.

do vrha