Logističko znanje 12.01.2022
5

Da li logistici preti talas stečaja?

Pet saveta za bolje poslovanje i veću likvidnost

Stečaji: Platežna sposobnost u logističkoj branši

Zbog pandemije korona virusa kod stručnjaka u branši postoji velika bojazan da će mnogi špediteri i transportna preduzeća postati nelikvidni. Da li je sve to pravljenje panike ili odgovara činjenicama? U blogu razmatramo trenutni razvoj situacije i proveravamo da li logistici preti još jedan talas stečaja. Osim toga dajemo pet saveta kako da se poslovno bolje pozicionirate.

Registruj se sada i isprobaj!

Situacija na tržištu tokom zaštitnih mera

Kada su tokom protekle godine širom sveta donošene mere za suzbijanje pandemije, to je različito uticalo na privredne grane. Pošto je logistika u središtu lanca stvaranja vrednosti, i ona je bila neposredno pogođena i pretrpela je značajne posledice. Tokom zaključavanja mesecima nije transportovana nikakva roba, izuzev životnih namirnica i druge robe za svakodnevnu potrošnju. Špedicije i transportna preduzeća su uspela da se prilagode promenjenim tržišnim uslovima u različitoj meri.

Prema podacima studije Saveznog udruženja za logistiku (BVL) promet u ovoj branši će ove godine opet gotovo dostići nivo od pre korone. TIMOCOM-ov transportni barometar je pokazao povećanje obima tereta u drugom kvartalu 2021. godine na rekordnom nivou. Brojke oslikavaju razvoj tržišta u branši i ostaje da se svi nadamo da će se ovaj pozitivni razvoj nastaviti.

Međutim, činjenica je i ovo: uprkos ponovnom uzletu nakon ukidanja ograničenja, neka transportna preduzeća će dugoročno patiti od posledica pandemije i boriti se za ekonomsko preživljavanje. Posebno su pogođena mala i srednja preduzeća. Udruženja kao što su International Road Transport Union ukazuju na značajne gubitke u branši prevoza robe i upozoravaju na stečaje. Ekonomska situacija za preduzeća u oblasti transporta i logistike je delimično još uvek nestabilna.

Odlaganje obaveze prijavljivanja stečaja nosi probleme sa sobom

Još jedan faktor koji je tokom zaključavanja istovremeno predstavljao rešenje, ali i prouzrokovao nove probleme, je bilo odlaganje obaveze prijavljivanja stečaja za preduzeća. Savezna vlada je važeću obavezu više puta odložila, poslednji put do kraja aprila 2021. godine, nezavisno od toga da li je preduzeće dospelo u poteškoće zbog pandemije. Broj zahteva za otvaranje stečaja je u Nemačkoj još uvek na najnižem nivou, uprkos ekonomskim poteškoćama nekih preduzeća.

Posledica odlaganja: nastanak takozvanih „zombi preduzeća", dakle, preduzeća koja se, iako još uvek likvidna, zapravo nalaze pred samim stečajem. Ona su opasna za branšu. Ako preti opasnost da će nalogodavac tokom poslovnog procesa bankrotirati, izvršilac bi mogao da ostane bez uplate za svoj obavljeni transport. Zbog vremenskog odlaganja obaveze predaje zahteva za otvaranje stečaja, ova takozvana zombi preduzeća se još uvek veštački „održavaju u životu", iako je njihov ekonomski položaj već kritičan.

Situacija je i dalje nejasna

Prema jednoj Studiji Instituta za nemačku privredu, ove godine bi moglo doći do „efekta nadoknade propuštenog kod stečaja“. U kojoj meri bi time mogla biti pogođena i sama logistička preduzeća, još uvek nije jasno. U nedeljnom izveštaju Savezne uprave za prevoz robe iz aprila je pomenuto da je stečaj prijavilo skoro 20% manje špedicija.

U vezi sa gore navedenim, veoma različito se ocenjuje kako će se razvijati ekonomska situacija za logistička i transportna preduzeća. Direktor Instituta za nemačku privredu u jednom intervjuu najavljuje kraj uzbune, dok nasuprot tome Ministarstvo privrede saopštava da se u 2021. godini mora računati sa značajnim porastom stečaja preduzeća. Situacija je, dakle, neizvesna. Šta bi moglo da pomogne?

Jedno rešenje je: Digitalizacija

Prema jednoj studiji konsultantske kuće Pricewaterhouse Cooper (pwc) digitalizacija može pomoći transportnim i logističkim preduzećima u krizi. Tako, na primer, TIMOCOM godinama zajedno sa svojim klijentima unapređuje Tržište kako bi odgovorio na potrebe klijenata. Zbog toga postoje aplikacije i usluge koje logističkim preduzećima pomažu da rade digitalno i ostanu ekonomski jaka. Predstavićemo Vam pet od njih:

Spot tržišta

Oslonite se na poslovne partnere od poverenja. Njih ćete pronaći u mreži TIMOCOM-a. Između 45.000 klijenata možete pronaći odgovarajućeg poslovnog partnera za sebe ili pustiti da Vas drugi pronađu. U Berzi tereta TIMOCOM-a možete uz pomoć nekoliko klikova detaljno opisati ponude kako biste dobili odgovarajuće upite.

Osim toga svojim ponudama možete komforno upravljati pomoću brisanja, kopiranja ili izmene Vaših unosa.

Tenderi

Stalni nalogodavci nude profitabilne poslovne odnose, a njih ćete pronaći u aplikaciji Tenderi. Ovde dobijate pristup ponudama proizvodnih i trgovinskih preduzeća, kao i velikih transportnih ponuđača i tako možete proširiti svoju mrežu stalnih klijenata.

Profil preduzeća

Dodatni savet: jednim sadržajnim Profilom preduzeća, preduzeća mogu privući na sebe pažnju potencijalnih poslovnih partnera. Što više podataka date, to je veća šansa da Vas potencijalni nalogodavci pronađu uz pomoć detaljne pretrage. Deo mreže mogu postati samo proverena preduzeća, što Vam nudi sigurnost na tržištu.

Usluga naplate potraživanja

Pronašli ste nalog, izvršili ga, ali nakon toga nastaju problemi: Vaš klijent ne plaća. Uzroci za to mogu biti različiti, ali su u svakom slučaju veoma neprijatni. Šta u tom slučaju možete da uradite? Služba za naplatu potraživanja TIMOCOM-a Vas podržava kao diplomatski posrednik kod poteškoća sa plaćanjem i problema u komunikaciji. U tome je ovaj servis veoma uspešan. U 86 procenata svih slučajeva zaposleni Servisa naplate potraživanja pomažu klijentima TIMOCOM-a da dođu do svog novca – na 27 jezika.

Zaključak

Ostaje nejasno kako će se dalje razvijati ekonomska situacija. Uprkos tome postoje mogućnosti da se preduprede konjunkturna kolebanja i postigne fleksibilno prilagođavanje situaciji na tržištu. TIMOCOM nudi pre svega malim i srednjim preduzećima mogućnost ne samo da uz pomoć sredstava digitalizacije ostanu na tržištu, već i da posluju profitabilno i izbegnu platežnu nesposobnost. Uz pomoć velike mreže proverenih preduzeća, TIMOCOM-ovi klijenti pronalaze mnogobrojne ozbiljne poslovne partnere. Zbog tog je pametno potražiti nove nalogodavce preko platformi kako što su TIMOCOM Tržište i iskoristiti njihove dodatne vrednosti.

Ako i Vi želite da proširite svoju mrežu poslovnih partnera i pronađete nove naloge, kao novi klijent možete četiri nedelje besplatno da testirate Tržište. Registrujte se već danas i profitirajte od digitalnih aplikacija.

Registruj se sada i isprobaj!

Postanite insajder u branši

Primajte redovno relevantne članke, dragocene stručne priloge i ekskluzivne izveštaje za korisnike!


Prijava za bilten

Pop-up image - Logistic
Da li želite da postanete stručnjak u logistici?

Od sada možete da primate naše uzbudljive vesti iz logistike putem e-mejla.  Budite jedna od kompanija koja će imati korist od naših obaveštenja.

do vrha