Logističko znanje 17.12.2020
3

Kako se smanjuju troškovi i optimizuju procesi u preduzeću?

Članak gostujućeg autora Andreasa Rinnhofera

Poslovna žena na laptopu koja kalkuliše troškove procesa pomoću digitrona

Kako bi se maksimizirala dobit nekog preduzeća, isplati se proveriti troškove i utvrditi kako bi se oni mogli još više smanjiti. Nasuprot povećanju prometa, ovde je neophodan daleko manji napor. I optimizacijom internih procesa postižu se značajne uštede koje trajno mogu smanjiti tekuće troškove. Pri tom ne treba uzimati u obzir samo nabavku. Ali gde se tačno kriju mogućnosti uštede u Vašoj firmi?

Postizanje velikih prednosti malim uštedama u nabavci

Potpuno svejedno da li se radi o nabavci usluga ili materijala. Uglavnom su to pozicije koje značajno smanjuju pozitivan rezultat na kraju poslovne godine. Na taj način raste pritisak na nabavljače. Jer zahvaljujući dobrim pregovorima tekući troškovi se mogu još više smanjiti i napraviti uštede. To je posebno efikasno jer svako smanjenje troškova povećava dobit preduzeća u punom iznosu. Kako bi se ostvario veći profit kroz povećanje prometa, potrebno je daleko više napora - npr. troškovno intenzivno pridobijanje novih klijenata ili proširenje marketinških aktivnosti.

Ako je moguće kombinovati i jedno i drugo, ostvaruje se maksimalna dobit.

Optimizacija procesa

Mnogobrojne novajlije i velika fluktuacija prouzrokuju visoke troškove pre svega u špediterskoj branši. Nove kolege se moraju uvesti u posao, a za zaposlene koji nisu iz branše se moraju obezbediti kvalifikovane obuke. Ako procesi nisu optimalno usklađeni, ovde se gubi gotov novac: Radna snaga se mora plaćati dvostruko, različita uputstva i procesi se moraju posebno odraditi. Efikasno rešenje nude e-learning Platforme za špedicije. Tako se uvođenje u posao novih i usavršavanje postojećih zaposlenih može veoma precizno integrisati u radnu svakodnevicu.

Investiranje u sopstvene kadrove

Eksterna preduzeća posebno često nude propisana uputstva za bezbednosna pravila za zaposlene. Ali i usavršavanje zaposlenih je važno za razvoj firme. Kako bi se troškovi efikasno smanjili, nude se različite mere:

  • Uputstva o bezbednom radu daju obučeni zaposleni
  • Jačanje postojećih zaposlenih za više pozicije
  • Optimizacija procesa sa sopstvenim bolje obučenim kadrovima

Integrisanje usavršavanja u radnu svakodnevicu


Platforme za usavršavanje se mogu koristi tokom radnog vremena i uz pomoć većine mobilnih uređaja. Tako se nastavni sadržaji mogu integrisati u svakodnevicu, a radno vreme optimalno iskoristiti. Na taj način se štedi dodatno radno vreme i eksterna radna snaga.

Zaključak

Za povećanje dobiti odlučujuću ulogu igraju optimizacija internih procesa i smanjenje troškova nabavke. I investiranje u sopstvene kadrove se dugoročno isplati. Ako se zaposleni podržavaju i time dobijaju mogućnost da se usavršavaju, pojačava se njihova povezanost sa poslodavcem. Na taj način se smanjuje bitan troškovni faktor koji nastaje velikom fluktuacijom radne snage u transportnoj branši. Dragoceno znanje i kompetencije se zadržavaju u preduzeću. 

O gostujućem autoru:

Andreas Rinnhofer 20 godina izgara za špeditersku branšu. Obožavalac digitalizacije drži e-learning platformu Spedifort. Na taj način on pomaže logističkim preduzećima da fleksibilnije i jeftinije organizuju obuke za zaposlene. On se posebno raduje što su njegove ideje dospele u  emisiju Pro7 Galileo, a stručni časopisi mu redovno posvećuju članke.

Postanite insajder u branši

Primajte redovno relevantne članke, dragocene stručne priloge i ekskluzivne izveštaje za korisnike!


Prijava za bilten

Pop-up image - Logistic
Da li želite da postanete stručnjak u logistici?

Od sada možete da primate naše uzbudljive vesti iz logistike putem e-mejla.  Budite jedna od kompanija koja će imati korist od naših obaveštenja.

do vrha