Logističko znanje 09.02.2021
2

TIMOCOM pomoć za početak: Koja osiguranja su mi potrebna kao transportnom preduzeću?

Žena i muškarac zaštitnički drže ruke iznad simbola kamiona

Osiguranja značajno učestvuju prilikom planiranja i osnivanja preduzeća. Jer ako dođe do slučaja štete ili spora, troškovi koji pri tom nastanu mogu brzo ugroziti egzistenciju. Ali koje transportno osiguranje mi je potrebno – i kako da pronađem pravo?

Osnivanje sopstvenog preduzeća i njegovo etabliranje na tržištu može biti veliki izazov. TIMOCOM nudi pomoć prilikom starta u samostalnost za transportna preduzeća, špeditere i logističare. Cilj nije da se zainteresovanim za osnivanje i onima koji su nedavno postali samostalni ponudi klasično savetovanje za osnivanje. Umesto toga, mi nudimo čvrste praktične savete iz logistike kako bi put u Vašu samostalnost počeo već sa uspešnim početkom.  Bavimo se temom osiguranja.

Klaus Schäfer iz KRAVAG-a nam je u jednom ranijem intervjuu objasnio šta je bitno kod zaključenja ovog osiguranja.

Provera transportnih naloga, međusobno usklađivanje osiguranja

 „Izuzetno je važno razjasniti pojedinosti kao što su „Kako da parkiram moje vozilo noću?“ i da li je to parking sa nadzorom ili ne“, kaže Schäfer. Osim toga dobar savetnik bi trebalo da proveri transportne naloge i odgovarajuće prilagodi zaštitu osiguranja. Najzad, nije dovoljno zaključiti osiguranje kada ono u ozbiljnom slučaju ne može da pokrije osiguranje jer to ugovorom nije uzeto u obzir.

Obratiti pažnju na brzo i profesionalno regulisanje štete u slučaju nezgode

Gde se struže, nastaje iver. Tako i u „najboljim“ preduzećima dolazi do oštećenja robe i nezgoda. Često se mora odmah i najprofesionalnije delovati - bilo da se radi o nezgodi sa opasnom robom ili krađi tereta. Što se brže kontaktira osiguranje, to se brže mogu preduzeti mere kako bi se šteta ograničila.

Prilagođavanje sistema premisa razvoj štete

Ovde važi: Što više kamiona preduzeće poseduje i što se procentualno prouzrokuje manje šteta, to veće treba da budu premije. Prema Schäferu iskusan savetnik osiguranja osim toga bi trebalo da bude u stanju da analizira koje štete su najčešće kod kojih vozača i kako se one mogu smanjiti.

 Zaštita osiguranja treba uvek da bude aktuelna

Još jedan važan faktor kod izbora pravog osiguranja su osim toga administrativni troškovi. Mnogi ponuđači ovde na raspolaganje stavljaju digitalna rešenja, gde se mogu direktno uneti slučajne izmene i shodno tome brzo prilagoditi zaštita. Kod mladih preduzetnika pre svega se preporučuje da se u prvo vreme održava direktan kontakt sa sopstvenim savetnikom. Nalozi često odstupaju od prvobitnog plana. Ovde se mora razjasniti da li oni odgovaraju izabranoj zaštiti osiguranja.

Zaključak

Iako je svako transportno preduzeće individualno, generalno su obavezna sledeća osiguranje:

  • Korporativno osiguranje od odgovornosti
  • Osiguranje od profesionalne nesposobnosti
  • Osiguranje pravne zaštite
  • Osiguranje od odgovornosti za kamiona, ako postoje sopstveni kamioni
  • Osiguranje od odgovornosti u saobraćaju

Da bi se zaštita osiguranja držala na aktuelnom nivou, trebalo bi redovno proveravati naloge i prvobitne podatke.

Postanite insajder u branši

Primajte redovno relevantne članke, dragocene stručne priloge i ekskluzivne izveštaje za korisnike!


Prijava za bilten

Pop-up image - Logistic
Da li želite da postanete stručnjak u logistici?

Od sada možete da primate naše uzbudljive vesti iz logistike putem e-mejla.  Budite jedna od kompanija koja će imati korist od naših obaveštenja.

do vrha