skip navigation
Logističko znanje 18.01.2021
6 Min.

Ime špeditera je njegov zaštitni znak - dva načina kako da ga izgradite

Kako pridobiti nove zaposlene i klijente!

SimplyLog maketa

Mnogo je izreka koje su aktuelne u sektorima transporta, špedicije i logistike. Na primer, onaj koji kaže da je kupac uvek u pravu ... ili da nikad nije kasno za učenje. Primena ovih izreka pomaže u postizanju stabilne pozicije na tržištu i izgradnji prepoznatljivog brenda - kako kompanije, tako i vašeg sopstvenog.

Ime je ono što nas predstavlja u sektoru. Teže je promeniti imidž nego kompaniju u kojoj radite. Zbog toga špeditere učimo da rade na svom imenu od prvog kontakta sa klijentom - Pšemislav Lasonj, Simpli Log.

Najsigurniji kapital je vlastito iskustvo

Przemislav Lasonj u logističkom sektoru radi već 13 godina, zbog čega je i došao na ideju da otvori svoju kompaniju na neobičnoj, autorskoj ideji. Svoj plan počeo je da ostvaruje početkom 2020. godine, kada je osnovao porodično preduzeće Simpli Log, koje se bavi složenim drumskim prevozom. Ali, našao se u izuzetno teškom vremenu: zatvaranje svega zbog pandemije tek je započelo, dok su se istovremeno vodili razgovori o paketu mobilnosti koji je trebalo da promeni sve u sektoru. Bliska budućnost pokazala je da je ovo samo početak izazova ...

 

Izazov: kako postati vidljiv na tržištu kada situacija nije povoljna?

Trenutno je glavni cilj Simpli Logo-a izgradnja dobro poznatog i verodostojnog brenda. Potrebni su obučeni profesionalci ili jednostavno unajmljeni zaposlenici, ali nije lako naći takve ljude. Kao što osnivač kompanije kaže, suprotno izgledima, nema mnogo kandidata koji su iskusni i žele sve da nauče ispočetka. Maturanti škola i logističkih fakulteta nisu spremni da rade posao špeditera, a kad već jesu, onda samo u teoriji. Zbog toga bi trebalo da uložimo veliki napor da obučimo mladog čoveka i prilagodimo se novim zadacima na način koji će raditi za dobro kompanije i za njega samog.

- Ime je ono što nas predstavlja u sektoru, mnogo je teže to promeniti nego kompaniju - ističe predsednik kompanije Simpli Log.

Ovo je veoma važno u vremenima društvenih mreža u kojima vrlo brzo mišljenje o vama može biti razbijeno i vrlo je teško uživati visoku reputaciju.

 

Prvo rešenje: ono što naučite ostaje vam u glavi

Zapošljavanje je lakše kada kompanija ima svoje profile na Facebook-u i Linkdinu: kandidati istražuju kompanije pre nego što podnesu biografije. Kada je reč o ljudskom kapitalu, osnova uspeha je u kontinuiranom obrazovanju.

- Mi smo mlada kompanija, još uvek učimo. Takođe, iako imam prethodno iskustvo u tom sektoru - kaže Przemislav Lasonj - Tvrdnja da već sve znamo može nas vrlo brzo skupo koštati. Što se toga tiče, mnogo dugujemo svojim klijentima: novi klijenti nas uče novim stvarima. Zbog toga se naša kompanija razvija.

Kao šef, takođe neprestano podučava svoje ljude - pre svega da rade na svom imenu, koje je u stvari brend špeditera. Osnova uspeha u ovom pitanju je uglavnom održavanje reči i odgovaranje na pitanja - klijent mora dobiti tačne i ažurne povratne informacije kako ne bi izgubio poverenje u osobu kojoj poveri svoj prevoz.

Da bi poboljšao znanje o logistici u spoljnim krugovima, Simpli Log obučava i druge. Predsednik kompanije drži gostujuća predavanja za početnike u ovom sektoru na Tehničkom fakultetu u Bialistoku. Pored toga, kompanija nudi obuku za proizvodne kompanije, što pomaže u uspostavljanju poslovnih odnosa, proširuje spektar usluga, omogućava bolju orijentaciju u sektoru i jača poziciju kompanije na tržištu.

 

Drugo rešenje: usresređenost na klijenta

Kako izgraditi brend od nule? Odgovor je iznad svega, naporan rad koji garantuje pouzdanost.

- Najbolje u ovom sektoru je što smo kao kompanija deo ogromnog lanca koji takođe povezuje prevoznike i dobavljače – kaže Przemislav Lasonj. Mi izuzetno poštujemo obe strane i trudimo se da negujemo saradnju sa njima od samog početka. Od prve narudžbine pristupamo prevoznicima tako da bi mogli još mnogo puta da rade za nas. Tako gradimo odnose. Zahvaljujući tome, stvaramo mogućnost razvoja ne samo za nas već i za naše kooperante i klijente koji se mogu razvijati pored nas.

Činjenica da Simpli Log stiče nove klijente uglavnom zahvaljujući preporukama zadovoljnih kompanija pokazuje da je ovaj pristup efikasan. Przemislav Lasonj kaže da je tajna uspeha u tome što veruje u izreku da je klijent uvek u pravu i zato mora učiniti sve da ga zadovolji. U praksi, kaže, to pre svega znači složen pristup:

- Bez obzira na to šta klijent želi da preveze, uvek se trudimo da mu obezbedimo transport, kako kada je u pitanju teret koji će napuniti celo vozilo i kada su to dve palete.

Za stvaranje novih i istovremeno trajnih poslovnih odnosa služi takođe berza tereta:

- Sistem TIMOCOM koristimo ne samo za zbirne pošiljke, već i kao alat za prvi kontakt sa podizvođačem. Na taj način stvaramo bazu za kasnije ugovore i otpočinjanje dugoročne saradnje.

 

- Trudimo se da povežemo dokazane kompanije čije se poslovanje zasniva na poverenju i efikasnom izvršenju naloga. Stoga naši klijenti mogu lakše zaključiti stalne ugovore – objašnjava Lukaš Budek Akaunt Menadžer u TIMOCOM-u - blagodati dugoročne saradnje prvenstveno smanjuju rizik od prekida lanca snabdevanja i povećavaju zadovoljstvo klijenata zahvaljujući kvalitetnim uslugama. Pored toga, takva saradnja osigurava stabilnost kompanija u punom izazovu na transportnom tržištu. Zahvaljujući tome, mlade kompanije mogu da rastu mnogo brže i sjajan primer za to je Simpli Log.

 

Budućnost s glavom u oblacima?

Przemislav Lasonj polazi od pretpostavke da nijedna budućnost nije sigurna i zbog čega situaciju u sektoru treba pratiti i prilagođavati se. Slično je sa temom paketa mobilnosti koju prihvata stoga mirno i staloženo. Prema njegovom mišljenju, po tom pitanju još uvek nije ništa odlučeno i zato bi trebalo sistematski analizirati situaciju i reagovati po potrebi.

Nepredvidivost tržišta ne ometa planiranje razvoja kompanije. Predsednik Simpli Logo, između ostalog, razmišlja o proširenju svog poslovanja na vazdušni saobraćaj. Ne isključuje druge opcije, uključujući kupovinu sopstvenih vozila, ali kako ističe, sve to ostaje u budućnosti. Međutim, najvažnije je postići savršenstvo u jednoj oblasti (u ovom slučaju - drumskom prevozu) i tek tada se može razmišljati o drugoj.

Prijava za bilten

Sva polja sa oznakom '*' su obavezna i molimo Vas da ih popunite.

Slanjem formulara za registraciju potvrđujete da ste upoznati sa našim Smernicama o zaštiti podataka.

Prijava za bilten:


Vaše lične podatke (adresa e-pošte, ime i prezime) TIMOSOFT GmbH prosleđuje radi slanja informacija e-poštom banci podataka sC-Networks GmbH (Registarski sud: Okružni sud Minhen, registrski broj: HRB 14 65 73), Enzianstr. 2, 82319 Starnberg. SC-Networks GmbH podleže Saveznom zakonu o zaštiti podataka, kao i uputstvima TIMOCOM GmbH.

do vrha