skip navigation
Logističko znanje 25.01.2021
4 Min.

Kako integracija podataka može optimizovati procese

Integracija i mogućnosti njene primene u FreightTech sektoru

Integracija u logistici

Kombinacija najboljih funkcija je cilj koji stoji iza metodološkog pristupa integracije. Integracija podataka i digitalnih aplikacija nudi mnogo šansi i u logistici. Integracija podataka pomaže da se optimiziju svi poslovni procesi na strani svih učesnika, bolje planira i izbegnu greške. To štedi vreme i novac.

Spajanje podataka i funkcija

 

Značaj odluka zasnovanih na podacima i procesa raste. Već danas se koriste algoritmi koji optimizuju radne procese na osnovu podataka. U IT kontekstu se kod integracije podataka i aplikacija radi pre svega o tome da se povežu različiti sistemi.

Integracija podataka opisuje metodu koja se koristi posebno u softverskoj tehnici za povezivanje različitih digitalnih aplikacija. Manje komponente se implementiraju u jedan jedinstven sistem koji onda objedinjuje različite funkcije aplikacija. Sadržani podaci, odnosno funkcije se integrišu kao deo većeg, sveobuhvatnijeg sistema. Oni se korisnicama tako čine upotrebljivim i dostupnim. Za razliku od spajanja oblast integracije cilja na smanjenje i izbegavanje dodatnih interfejsa. Ovde se integracija podataka i integracija funkcija, kao i integracija poslovnih procesa međusobno razlikuju.

 

Optimizovanje poslovnih procesa i izbegavanje pogrešnih unosa

 

Poslovni procesi su danas u velikoj meri digitalno strukturirani.

Ovde integracija omogućuje npr. u oblasti službe za klijente direktno povezivanje svih relevantnih podataka poslovnog partnera. Tako se oni mogu automatski pokazati već prilikom prijema poziva u vezi sa prepoznavanjem pozivnog broja ili se relevantni dokumenti pri pozivu nekog poslovnog postupka (npr. transportnog naloga) mogu direktno pozvati. Skakanje između različitih sistema, banaka podataka i aplikacija na taj način pripada prošlosti i štedi radno vreme, resurse i na kraju krajeva troškove. To važi i za korišćenje u oblasti logistike.

 

Integrisani  podaci telematike u sistemu TIMOCOM-a

 

Tako se, na primer, u sistemu pametne logistike TIMOCOM-a integrišu različite komponente i mogu se ovde koristiti u paketu. 265 Ponuđači telematike su povezani u sistem preko aplikacije Tracking. Oni se mogu prikazati na integrisanoj mapi saobraćajnica i odobriti poslovnim partnerima za praćenje pošiljki. Privremeno odobrenje GPS podataka o lokaciji za nalogodavca i korišćenje funkcije praćenja u vezi sa upravljanjem rampama, npr. Cargoclixa, pomaže između ostalog da se odvijanje transportnih naloga na odredištu bolje vremenski planira. Na taj način se izbegavaju dodatni interfejsi, a radni procesi optimizuju i pojednostavljuju. Od toga profitiraju kako špedicije i prevoznici, tako i nalogodavci iz logistike, kao i iz industrije i trgovine. Jer oni mogu uz veću sigurnost planiranja bolje usmeriti interne procese i na taj način uštedeti vreme, kao i troškove. Kroz transparentnost koju transportna preduzeća nude svojim klijentima ona stiču poverenje i jasnu konkurentnu prednost.

 

Kompatibilnost sistema pomaže da se spreče greške

 

Važno je da se sistemi koji se koriste u mnogim firmama i koji se često razlikuju, kao što su CRM ili ERP sistemi, povežu sa drugim aplikacijama, odnosno da su kompatibilni sa njima. Unosi se više ne moraju vršiti ručno, informacije o poslovnim partnerima i transportnim nalozima se onda mogu prenositi sa nekoliko klikova u internom sistemu (kao, npr. u TMS). Sa druge strane se i podaci iz sistema upravljanja transportom (TMS) neke špedicije, naravno, mogu preneti u zatvoren sistem, kao što je Smart Logistics System. Na primer za sastavljanje tendera ili ponude tereta, odnosno tovarnog prostora u aplikaiji Berza tereta. Tako se izbegavaju pogrešni unosi i redundantnost podataka, kao što su, na primer, dvostruki unosi ili ručni prenos grešaka - još jedna prednost metodološkog pristupa integracije.

 

Optimizacija koraka procesa sa TIMOCOM-om

 

Integracija podataka i aplikacija nudi veliki potencijal za optimizaciju logističkih procesa u drumskom prevozu robe. Korišćenje sistema koji sadrže tačno odgovarajuće funkcije za potrebe logističkih aktera nude svim učesnicima ogromne prednosti duž lanca snabdevanja. FreightTech preduzeća, kao što je TIMOCOM, sa svojim aplikacijama i uslugama nude digitalna rešenja koja se mogu integrisati u postojeće sisteme kako bi se optimizovali individualni procesi. Informišite se sada o mogućnostima i kako Vam Smart Logistics System pri tom može podržati.

Prijava za bilten

Sva polja sa oznakom '*' su obavezna i molimo Vas da ih popunite.

Slanjem formulara za registraciju potvrđujete da ste upoznati sa našim Smernicama o zaštiti podataka.

Prijava za bilten:


Vaše lične podatke (adresa e-pošte, ime i prezime) TIMOSOFT GmbH prosleđuje radi slanja informacija e-poštom banci podataka sC-Networks GmbH (Registarski sud: Okružni sud Minhen, registrski broj: HRB 14 65 73), Enzianstr. 2, 82319 Starnberg. SC-Networks GmbH podleže Saveznom zakonu o zaštiti podataka, kao i uputstvima TIMOCOM GmbH.

do vrha